Urad Evropske unije za intelektualno lastnino (EUIPO) je objavil študijo z naslovom Ekonomski učinek ponarejanja v gospodarskih panogah oblačil, kozmetičnih izdelkov in igrač v EU.
Medtem ko se Evropa pripravlja na velike športne dogodke, kot so UEFA EURO 2024, Tour de France in olimpijske igre v Parizu, se Evropska unija sooča z zaskrbljujočimi trendi nezakonitega prenosa športnih vsebin in ponarejenih športnih izdelkov.
Trgovina s ponarejenimi farmacevtskimi izdelki je vse večji problem v Evropski uniji in zunaj nje, saj to področje kriminala povzroča visoke stroške zdravstvenim in socialnim sistemom držav članic EU ter ima zaskrbljujoče učinke na javno zdravje kot tudi neposredno za zdravje posameznikov.
Urad Evropske unije za intelektualno lastnino (angleško European Intellectual Property Office - EUIPO) je v svojem februarskem novičniku objavil članek o procesu, ki opisuje lastnost avtorskih pravic, in sicer prehod umetniških del v javno domeno. Kaj to pravzaprav pomeni za ustvarjalni svet in umetniška dela?
Skupno poročilo Urada Evropske unije za intelektualno lastnino in Evropske komisije ugotavlja, da je bilo leta 2022 v Evropski uniji (EU) na zunanji meji in na notranjem trgu zaseženih približno 86 milijonov ponarejenih predmetov v vrednosti več kot 2 milijardi evrov, kar pomeni 3-odstotno povečanje v primerjavi z letom 2021.
Skupna študija EUIPO in EPU z naslovom Patenti, blagovne znamke in financiranje zagonskih podjetij ugotavlja, da imajo evropska zagonska podjetja s pravicami intelektualne lastnine večjo verjetnost pridobitve sredstev s strani vlagateljev.
V Europolovi operaciji OPSON je bilo zaseženo za 30 milijonov prehranskih izdelkov. Glavni zaseženi izdelki so bili alkoholne pijače, žita, sadje, zelenjava, sladki izdelki, meso, morski sadeži, mlečni izdelki ter prehranska dopolnila.
EUROPOL je v osmi operaciji Srebrna sekira (Silver Axe) je aretiral 21 osumljencev zaradi proizvodnje in distribucije ponarejenih in nezakonitih pesticidov ter zasegel 2.040 ton ponarejenih pesticidov.
Tudi letos poteka kampanja EU, ki je namenjena spodbujanju kibernetske varnosti med državljani in organizacijami EU ter razširjanju posodobljenih informacij o spletni varnosti z ozaveščanjem in izmenjavo dobrih praks.
Urad EU za intelektualno lastnino (EUIPO) je objavil tretjo študijo o razvoju na področju spletnih kršitev avtorskih pravic na filmih, glasbi in televizijskih vsebinah. Kršitve avtorskih pravic v digitalni dobi so namreč za imetnike pravic postale zelo resna težava.