Platformi, kot sta Facebook in Instagram, ponujata poslovnim uporabnikom različne možnosti za prodajo produktov direktno preko omenjenih platform ali s povezavami na spletne strani. Algoritmi, ki stojijo za oglaševanjem spletnih strani, so na Facebooku in Instagramu strogi, a navkljub varnostnim ukrepom, s katerimi želijo družbena omrežja zmanjšati prevare in zavarovati svoje uporabnike, ponarejevalci vedno najdejo ovinek.
Osebni in poslovni profili, ki na družbenih omrežjih objavljajo fotografije cen izdelkov in neverjetnih popustov, sprejemajo naročila prek zasebnih sporočil (»Pišite v inbox« / »na zs« - zasebno sporočilo / »via dm« - direct message), so sumljivi. Tovrstna naročila običajno ponujajo plačilo po povzetju z nakaznico poštarju, potrošnik pa ne prejme računa.
Tovrstna prodaja ni zakonita, za profili niso zakonite spletne trgovine ali registrirana podjetja. Kdorkoli lahko ustvari na primer Facebookovo stran, pridobi ponarejene izdelke (priljubljeni so ponaredki trenirk in športnih copatov), objavi fotografije ponaredkov in stopi v stik s potencialnimi kupci. Če sumite, da gre za lažni profil, ga prijavite. Facebook ponuja to možnost v nekaj klikih.
Ne pozabite: če zveni predobro, da bi bilo resnično, potem verjetno ni resnično.