Kršitev avtorske pravice na spletu je resen problem za imetnike pravic in za družbo. Umetnike in ustvarjalce prikrajša za nadomestilo za njihovo delo, dolgoročno pa lahko zmanjša obseg izbire, ki je na voljo potrošnikom.
Evropska komisija zato v svojem akcijskem načrtu kot eno prednostnih nalog načrtuje pregon kršitev avtorske pravice.
Urad EU za intelektualno lastnino (EUIPO) je zadnji dve leti sledil kršitvam avtorske pravice, rezultat je že tretja študija. Poročilo vsebuje pregled vsebin, ki kršijo avtorsko pravico v državah članicah EU in Združenem kraljestvu pri TV programih, glasbi in filmih z uporabo različnih načinov dostopa - od namizja in mobilnih telefonov, vključno s pretakanjem, prenosom, torrenti in programsko opremo za kopiranje.
Analiza temelji na obsežnem naboru podatkov o dostopu do spletnih mest, ki ponujajo piratske glasbene, filmske in televizijske programe v vseh 28 državah, med januarjem 2017 in decembrom 2020.
Izsledki poročila
Digitalno piratstvo upada. Med letoma 2017 in 2020 se je dostop do piratskih vsebin prepolovil predvsem pri glasbi, kjer se je zmanjšal za 81 %, pri filmu za 68 % in pri TV za 41 %.
Kljub temu piratstvo ostaja resna težava. Opazna je razlika med posameznimi državami članicami. Če je povprečni EU uporabnik interneta dostopal do piratskih vsebin 5,9 krat mesečno v letu 2020, je latvijski uporabnik do takih vsebin dostopal 14 krat, poljski pa 4 krat. Do piratskih filmov se najpogosteje dostopa prek računalnika, do glasbe pa prek telefona. Študija prikazuje tudi podatke o Sloveniji (število spletnih video in glasbenih platform in TV postaj).
Celotna študija (v angleškem jeziku) je na tej povezavi, povzetek (v slovenskem jeziku) pa tukaj.